Begynderinstruktion i RFK

I RFK afholder vi hvert år kursus i at ro turkajak. Efter kurset vil de fleste være i stand til at bestå prøverne til IPP2 og dermed blive frigivet til at ro på egen hånd i klubbens kajakker.

I RFK har vi kun kap- og turkajakker og underviser kun i turkajakker. Vi underviser således ikke i at ro havkajak. hvis du vil læse mere om de to kajaktyper, så klik her: turkajak, havkajak

Klubben lægger vægt på, at kursisten efter afsluttet kursusforløb, vil være i stand til at klare sig selv på fjorden på betryggende vis.

Kurset afholdes normalt i maj og juni måned, hvor der er undervisning hver mandag og onsdag. For at bestå kurset, og dermed være berettiget til et IPP2 bevis, så skal man:
  • Vise, at man kan svømme 600 meter
  • Vise, at man kan entre kajakken 3 gang i træk i overbevisende stil
  • Have roet 100 kilometer
Hvad du ellers bliver undervist i, kan du læse om her: IPP2

Hvis du er blevet fristet til at prøvet kræfter med at ro turkajak, kan du læse mere om, hvordan du tilmelder dig her Tilmelding

Klubtur til Værebroå